.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دادگستری مازندران، رتبه دوم از حیث کسب رضایت اولیا دم در کشور
دادگستری مازندران در ۶ ماهه نخست امسال رتبه دوم از حیث کسب رضایت اولیا دم در کشور را کسب کرد.

به گزارش شمال نیوز، رییس کل دادگستری مازندران در پنجمین نشست ماهانه هیات استانی نظارت و هماهنگی با محوریت ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری، گفت: شورای حل اختلاف دادگستری مازندران در ۶ ماهه نخست امسال با کسب ۲۳ فقره رضایت از اولیا دم و در پرونده‌های جرائم مالی و صرفا مهریه نیز با آزادی ۷۴۹ زندانی در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت.

 

او افزود: تحول در دستگاه قضایی تنها محدود به روند رسیدگی پرونده‌ها نیست، بلکه گستره این تحول از زمان ثبت دادخواست یا شکواییه تا پایان اجرای حکم می‌باشد. 

 

رییس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه میزان ورودی زندان‌ها در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۹ درصد کاهش داشته، گفت: با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ریاست محترم قوه قضاییه و همچنین شرایط خاصی که بیماری کرونا به وجود آورده روند اعطای مرخصی به مددجویان باید به گونه‌ای باشد که مددجویان بتوانند در صورت دارا بودن این شرایط از مرخصی استفاده کنند.

 

او افزود: اجرایی کردن دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نیازمند مداقه در وضعیت مددجویان و سوابق آنهاست چرا که مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه از این امتیاز ویژه محروم می‌باشند.

 

این مقام عالی قضایی استان با تاکید بر ضرورت اجرای دادرسی الکترونیک و اجرای جلسات دادگاه به صورت بر خط با مراکز زندان جهت افزایش کمی و کیفی جلسات دادگاه، گفت: بیش از یک هزار جلسه دادرسی الکترونیک در ۳ ماهه دوم امسال در مازندران با مراکز زندان با حضور مددجویان برگزار گردید.

 

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: استفاده از مجازات جایگزین حبس و نیز به کارگیری و فعال سازی پابند‌های الکترونیک در کاهش جمعیت زندان نقش بسزایی دارد و قضات نیز با صدور آرای متناسب از این ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

بازدید هدفمند قضات از زندانها

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نقش قضات در روند پایش زندانیان، گفت: در دستورالعمل تکریم، بازدید از زندان از اهم وظایف دادستان و قاضی ناظر زندان می‌باشد، ولی این امر نافی نظارت سایر قضات از وضعیت مددجویان نمی‌باشد.

 

او افزود: همه قضات اعم از قضات دادگاه حقوقی و کیفری وقضات دادسرا باید از زندان و وضعیت مددجویان رابررسی گرده تا علاوه بر آگاهی از وضعیت زندان و مددجو، با اگاهی از شرایط زندان رای متناسب صادر گنند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بازدید از مراکز زندان باید هدفمند باشد و صرف اینکه تنها به بازدید بسنده کرده کفایت نمی‌کند بلکه این بازدید‌ها باید با هدف حل مشکل مددجویان باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.